Facturatie
Als lid van Solidaris Brabant ontvang je waarschijnlijk drie soorten facturen:
1. De bijdrage voor jouw voordelen
- Waar heb je recht op met deze bijdrage?
Op de voordelen van de aanvullende verzekering van Solidaris Brabant (vergoeding voor brillen, fysiotherapie, sport, enz.). Deze voordelen komen bovenop de voordelen van de verplichte verzekering.
- Wie ontvangt deze factuur? Alle aangesloten leden.
- Wanneer ontvang je ze? Driemaandelijks of jaarlijks.
2. De premie voor je extra verzekeringen (Hospimut, Hospimut Plus, Hospimut Plus Continuïteit, AHV, Dentimut Plus, Ambumut, Ambumut Plus)
- Waar heb je recht op met deze premie?
Op betere terugbetalingsvoorwaarden voor:
- je ziekenhuiskosten (Hospimut, Hospimut Plus, Hospimut Plus Continuïteit, AHV);
- je tandverzorging (Dentimut Plus);
- je ambulante zorg (Ambumut, Ambumut Plus).
- Wie ontvangt deze factuur? Alleen leden die deze of de extra verzekeringen hebben afgesloten.
- Wanneer ontvang je ze? Driemaandelijks of jaarlijks.
3. De premie voor de Zorgkas
- Waarom betaal je deze zorgpremie? Door het betalen van deze premie maak je deel uit van de solidariteit van de Vlaamse Sociale Bescherming en dan kan je ook beroep doen op de zorgbudgetten als je veel zorg nodig hebt.
- Wie ontvangt deze factuur? Leden vanaf 26 jaar en ouder die in Vlaanderen wonen en aangesloten zijn bij de Zorgkas van Solidaris Brabant.
- Wanneer ontvang je deze factuur? Jaarlijks en het is verplicht om dit te betalen. Inwoners van Brussel kunnen zich vrijwillig aansluiten
Deze drie facturen zijn heel verschillend, omdat ze bij verschillende dekkingen horen. Om ze gemakkelijk te kunnen herkennen, geven we altijd aan bij welke dekking de factuur hoort.
Op de factuur die je per post ontvangt, vind je ons logo, het te betalen bedrag, jouw contactgegevens, onze contactgegevens, ons bankrekeningnummer en de te gebruiken gestructureerde mededeling.
Dit is een voorbeeld van een factuur van Solidaris Brabant.
Ja, als we je e-mailadres hebben, sturen we de factuur voor jouw aanvullende verzekering, jouw extra verzekeringen of de Zorgkas via e-mail en kan je deze betalen door te klikken op de knop 'ik betaal'.
De betaalpagina heeft altijd de volgende structuur: https://pay.doccle.be/XXX, omdat we voor de betaalpagina's een beroep doen op een externe partner: Doccle.
Als de factuur die via e-mail wordt verzonden, na een gegeven termijn onbetaald blijft, ontvang je een papieren versie in je brievenbus.
Dit is een voorbeeld van een uitnodiging tot betaling die door Solidaris Brabant, Solidaris Brabant Verzekeringen of Solidaris Brabant Zorgkas is verstuurd.
Het rekeningnummer voor de betalingen van aanvullende bijdragen is BE42 2100 5945 1554.
Het rekeningnummer voor de betaling van verzekeringspremies is BE78 0016 5241 3386.
Het rekeningnummer voor de betalingen van de jaarlijkse premie aan de Zorgkas van Solidaris Brabant is BE27 2100 5948 2573.
Elk ander bankrekeningnummer wordt als frauduleus beschouwd.
De premie voor aanvullende bijdragen kan jaarlijks of driemaandelijks betaald worden via domiciliëring, digitaal, via bankoverschrijving, of maandelijks aan het loket met Bancontact.
Extra verzekeringspremies (zoals Hospimut, Hospimut Plus, Hospimut Plus Continuïteit, AHV, Dentimut Plus, Ambumut of Ambumut Plus) kun je jaarlijks of driemaandelijks betalen via domiciliëring, digitaal, of jaarlijks via bankoverschrijving.
De premie voor de Zorgkas wordt jaarlijks betaald via domiciliëring, digitaal of bankoverschrijving.
Betalingstermijnen worden in de facturen vermeld. De eerste betaling moet altijd per bankoverschrijving worden verricht.
Je betaalt je bijdragen:
-
elke drie maanden. Begin december/maart/juni/september ontvang je een e-mail of brief waarin je wordt gevraagd je bijdrage te betalen in de maand waarin je de brief/e-mail ontvangt. Let op: als je je opnieuw registreert, ontvang je een paar dagen nadat je registratie is gevalideerd een uitnodiging tot betaling.
-
op jaarbasis zodat je er niet elk kwartaal aan hoeft te denken. In december ontvang je een uitnodiging om je bijdragen te betalen.
Wil je je bijdragen via domiciliëring betalen? Vraag dat hier aan via het contactformulier, in een van onze filialen, of telefonisch op 02 506 96 11.
Het bedrag op je factuur kan om een aantal redenen veranderen. Elk jaar indexeren we lichtjes de premie voor onze aanvullende verzekering en de premies voor onze extra verzekeringen. Bij de extra verzekeringen zie je soms echter een groter verschil. Wees gerust, dat is heel normaal. Premies verschillen naargelang leeftijdsklassen en zodra je naar een nieuwe klasse gaat, passen we je premie gewoon aan.
Bovendien betaal je lagere premies als je een van deze verzekeringen zo vroeg mogelijk afsluit. Voor meer informatie: zie onze algemene voorwaarden.
Neem contact met ons op via het contactformulier, in een van onze filialen, of telefonisch op 02 506 96 11 om je dossier te laten controleren zodat je niet langer facturen ontvangt die niet voor jou bestemd zijn.
Veiligheid
Nee. Bij het uitvoeren van een betaling maakt je smartphone alleen gebruik van de dataverbinding van je mobiele operator. De verzonden gegevens worden versleuteld, zodat ze niet zichtbaar zijn voor de operator.
Phishing is een techniek die wordt gebruikt door fraudeurs om gegevens of informatie te verkrijgen, vaak bankgegevens. Hiervoor gebruiken ze de identiteit van vertrouwde instellingen zoals banken, mutualiteiten of webshops en versturen ze e-mails in hun naam. Ze vragen over het algemeen om een bedrag te betalen of gegevens door te sturen via een link in een e-mail, een onlineformulier of een sms. Op die manier verkrijgen ze bankgegevens of gebruikersnamen en wachtwoorden van internetgebruikers. Die gebruiken ze vervolgens om geld van hun bankrekeningen te stelen. Deze frauduleuze e-mails zijn willekeurig gericht aan leden en niet-leden van Solidaris Brabant en Solidaris Brabant Verzekeringen. Ze zijn natuurlijk niet door ons verstuurd. Let goed op het e-mailadres waarvan de uitnodiging tot betaling naar je wordt verzonden: ons enige e-mailadres waarvan je uitnodigingen tot betaling kunt ontvangen is noreply@solidaris.be.
- We zullen via de telefoon nooit naar je bankrekeningnummer vragen.
- We zullen je nooit vragen om een Digipass te gebruiken.
- Om je te identificeren kunnen we vragen naar je achternaam, voornaam, lidmaatschapsnummer, e-mailadres en geboortedatum.
- Als je twijfelt, geef dan geen antwoord.
- Meld verdachte telefoontjes via ons contactformulier!
- Open bij twijfel de e-mail of bijgevoegde documenten niet.
- Beantwoord ze niet, en stuur ze niet door!
- Meld ze via ons contactformulier.
- Verwijder ze vervolgens.
- Geef in GEEN GEVAL je persoonlijke gegevens elektronisch door (e-mail, onlineformulier, enz.) en deel je inloggegevens, wachtwoorden, bankgegevens, pincode enz. met niemand.
De uitnodiging per e-mail om een factuur te betalen wordt altijd verstuurd door het adres noreply@fmsb.be.
We zullen je nooit opbellen met de vraag om te betalen. We zullen je nooit elektronisch om je e-mailadres, wachtwoord of andere persoonlijke gegevens vragen.
- Al onze post draagt ons officiële logo, dus je zult nooit een ‘blanco’ e-mail of brief van ons ontvangen.
- Onze e-mails komen altijd van het adres noreply@solidaris.be.
- Onze brieven en facturen worden altijd gepersonaliseerd met je contactgegevens (achternaam, voornaam, adres, lidmaatschapsnummer) en de details van de factuur in de bijlage.
- Onze sms-berichten komen altijd van het nummer 8686.